Kneipp: 3 bylinky na odvodnění


Už je to nějaký pátek, co mi přišel záhadný balíček od Kneippu. V něm jsem našla doplněk stravy 3 bylinky na odvodnění. Musím říct, že mě to docela polekalo a nebyla jsem moc nadšená. Ráda testuji kosmetiku, ale co se doplňků výživy týče, s těmi jsem opatrná. Nevadí mi "pití" (čaje, sirupy, kapičky), ale tobolky zásadně nejím. Nejsem teda odpůrce léků a když je zle, paralen tam na tu hlavu prostě šoupnu. Ale to až v krajním případě. Jím zdravě a pestře, hodně zeleninky, ovoce a oříšků. Nejím mastné, smažené, tučné, nechutné a s laktózou. Skoro dva roky jsem chodila po doktorech s tím, že je mi po jídle zle a teprve až když jsem téměř donutila doktora, aby mi teda tu trubičku do žaludku strčil a udělal testy na laktózu, se ukázalo, že jsem laktouz intolerant. Od té doby se mléku vyhýbám jak čert kříži a je mi mnohem lépe. Ještě nemůžu říct, že by mi bylo pořád dobře. Čas od času mi něco nesedne, žaludek, střeva a má zvětšená játra se hojí pomalu, ale jistě. A to je i důvod, proč zbytečné tobolky nejím. Protože je mi z nich občas zle. Naposledy jsem si asi před třemi roky koupila nějaké na očistu organismu a zrychlení trávení, zaručeně přírodní a měla jsem pocit, že mi to vypálí díru do žaludku...


Nejdřív jsem 3 bylinky na odvodnění od Kneipp nechtěla vůbec papat. Vymyslela jsem plán a podstrčila je kolegyni v práci, která v té době měnila jídelníček a chtěla něco udělat se svým stravováním. Tobolky obsahují hezké věci, jako je nať petržele, list kopřivy, jalovec, hořčík a biotin. Tato kombinace pomáhá k detoxikaci a odvodnění a podporuje přirozené funkce ledvin. A tady je další věc, proč jsem je nechtěla papat - tělo se dokáže velmi účinně detoxikovat samo a to mé nepotřebuje odvodnit. Kolegyně se ale nevzpírala a docela ochotně začala tobolky jíst. Jenomže je nepapala pravidelně a asi po dvou týdnech mého ustavičného ptaní "tak co, vzala sis tobolku?" to přestalo bavit nás obě.


Takhle by to nešlo, řekla jsem si. S tímhle výzkumem žádnou recenzi nenapíšu. S kolegyní to nic nedělalo, nepociťovala žádné účinky, ani když zobala pod mým tvrdým dohledem 2 denně. Necítila žádný rozdíl. Jenomže ani dostatečně nepila a neměla tedy jak odvodňovat. A tak jsem se do toho s hrrr pustila sama. Vzala jsem si pěkně 4 tobolky, abych hned viděla, co to se mnou udělá. První noc jsem byla asi stokrát čůrat (nutno doplnit, že 2 - 3 litry vody a čajů denně je můj standard). V noci jsem propotila pyžamo a nebylo mi dvakrát nejlépe.


Vydržela jsem to týden a necítila jsem se nijak výrazně lépe. Po třech dnech jsem sice přestala mít divný pocit v bříšku, ale žádný očistný a skvělý ho nenahradil. Tobolky jsem pak na 14 dní vysadila a vrátila se k teď v pondělí. Opakovala se stejná reakce, jako před těmi třemi týdny. V noci jsem teda už nebyla tolikrát na vécé, ale propotila jsem pyžamo (a to tak, že jsem se opravdu vzbudila zimou, zalitá studeným potem a tričko jsem mohla ždímat). Od bříška mi bylo zle. S bylinkami na odvodnění jsme se prostě neskámošily. 



Zcela upřímně nevím, co s touto zkušeností dělat. Ani nevím, komu by mohly tobolky udělat radost. Každý musí sám vědět, co je pro něj dobré, speciálně, když jde o potravinové doplňky. Jedno je ale jasné - 3 bylinky na odvodnění Kneipp nejsou placebo a opravdu něco dělají.



Komentáře

  1. Zvlastny produkt. Nejako ani nerozumiem tomu, preco by sa mal zdravy clovek odvodnovat. Viem ze organizmus starych ludi casto zadrziava vodu, no tam sa odvodnuje pod lekarskym dohladom. Asi by som sa bala takyto produkt uzivat.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Viz reakce, jakou jsem na ně měla. Taky tomu úplně nerozumím a není radno si s těmito potravinovými doplňky zahrávat. Jako doplněk k léčbě s radou od lékaře ano, jako samoindikaci raději ne...

      Vymazat
  2. Mě moc potravinové doplňky neberou, pouze jsem kdysi brala vitamíny na vlasy a to bylo vše. Celkově nejsem vůbec na zobání léků. Se zavodňováním problém nemám, sama vím že málo piji a snažím se do sebe nalít alespoň ty 3 litry v průběhu dne. Tohle by s mým organismem asi nic moc zázračného neudělalo.

    OdpovědětVymazat
  3. Zaujímavé, čítala som už pozitívnu recenziu a lákali ma a teraz ma už zase nelákajú :D. Tak neviem, možno vyskúšam a uvidím sama na sebe :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jestli cítíš, že ti udělají dobře, tak je určitě vyzkoušej. Já k nim měla od začátku spíš nechtěný přístup, protože vím, jak na takové doplňky reaguji... :(

      Vymazat
  4. Ja sa odvodnujem vkuse aj bez tabletiek :), asi by sa to zislo niekomu, komu sa zadrziava voda v tele. Pamatam si, ze mamka taketo veci musela brat pri reume.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář ♥