Sagrada Natura: Arganové zlato


Olejíčkový fanda, jako jsem já, už poznal spoustu různých olejových druhů, chutí a vůní. S pobavením vzpomínám na své dětské olejové začátky, kdy mi mamka radila, abych si dávala na vlásky olivový olej (protože kokosový - moje láska - mi byl v té době ještě neznámý). Proč? Divila jsem se. Proč si mám dávat olej na vlasy, když je mám mastné a nechci, aby se mi víc mastily? A navíc, proč bych měla chtít, aby mi vlasy voněly jako špagety?

Oleje jsem postupně začala používat nejen na vlasy, ale i na celou pokožku těla. Vyzkoušela jsem spousty, některé lepší a jiné obyčejnější. Vždycky, když můžu vyzkoušet nějaký nový, jásám. Proto mě moc potěšilo, když mi Sagrada Natura poslala k vyzkoušení tento Arganový olej.


Hnědá sklenička s kapátkem obsahuje 100% RAW rostlinný arganový olej, který je za studena lisovaný v Maroku. Neobsahuje parfemaci ani konzervační látky. Sagrada Natura je přímým dovozcem a garantem kvality. Arganový olej se vyrábí v ženské manufaktuře, která funguje na Fair Trade principech. Výrobce v Maroku zástupci společnosti Sagrada Natura pravidelně navštěvují, kontrolují suroviny i všechny výrobní procesy.

Na co je arganový olej dobrý? Hloubkově hydratuje a vyživuje, bojuje proti stárnutí, má vysoký obsah antioxidantů a vitamín E, vyhlazuje vrásky, podporuje tvorbu kolagenu a elastinu, má hojivé účinky (super na ekzémy, akné, lupénku, hmyzí bodnutí, sluncem namáhanou pokožku, kožní záněty a další neduhy). Vláskům navrací vitalitu a lesk, vyživuje a prokrvuje vlasové kořínky, obnovuje a zesiluje strukturu vlasů, hloubkově vlásky hydratuje a má hojivé účinky na vlasovou pokožku.


Hned při prvním namazání jsem si všimla úžasné vůně, která mi připomíná pražený sezamový olej, který miluji do salátu. Je to taková příjemná lehká vůně s oříškovým praženým podtextem, která se těžko popisuje, ale kdo pražené oleje zná, ten bude vědět. Tento olejíček, o kterém si dneska povídáme, je kosmetický a není určený k jídlu. V nabídce Sagrada Natura ale naleznete i jeho papací variantu.

Olejíček je středně tekutý, žlutý a nabírá se kapátkem. Z tohoto kapátka jsem měla obrovskou radost, protože se s ním olej nabíral velmi dobře, nabralo pěkně celou dávku a mohla jsem tak směle aplikovat na vlásky. Vůbec jsem si kapátka do vlasů zamilovala, protože se díky nim přesně trefím na pokožku a necákám blahodárný olej po celé koupelně. Dobře se tak i vychytává dávka nejen na vlasy, ale i na pleť a na tělo.


Arganový olej Sagrada Natura jsem si oblíbila na několik způsobů a o každém si trochu povídáme.

Obličej
V brožurce, kterou jsem k olejíčku dostala, jsem se dočetla, že mám nejprve pokožku navlhčit vodou a následně vmasírovat arganový olej. O této aplikaci jsem slyšela už dřív, ale vlastně jsem ji nikdy nevyzkoušela. A věděla jsem proč. Aplikace oleje na navlhčenou pleť mi není příjemná. Voda mě vysušuje a "rozředěný" olejíček pak dostatečně nehydratuje. Zkoušela jsem několikrát a musela jsem po nějaké době (řekněme hodina) olej nanést znovu.

Při přímé aplikaci samotného olejíčku na vyčištěnou pleť mi někdy přišlo, že se nedokáže pořádně vstřebat. To hlavně, když mám suché tvářičky a olej nepoužívám pravidelně. Na vysušenou pleť by se sice zdál olej ideální, ale ta má ho asi nedokáže dostatečně přijmout, takže jsem sice měla mastný obličej, ale suchý pocit. Na začátku používání mi proto nejvíc vyhovoval s podkladovým sérem od Saloos. Díky tomu byla pleť na olej připravená a vstřebala ho krásně. Při pravidelném používání jsem ho už používala samotný. Takže i rada pro vás - na začátku použijte sérum (nebo vodu, pokud vám tato aplikace vyhovuje), až si vaše pleť zvykne, můžete ho používat samotný. Na celou pleť ho stačí maličko.  

Vlasy
Moje vlásky jsou z oleje jednoznačně nadšené! Sosají ho jako brčko a někdy jsem dokonce nanášela dvě várky - to když jsem chtěla mít celodenní masku, nanesla jsem olej ráno, ale už po poledni byla celá dávka vsáknutá. To jsem ještě u jiného oleje nezažila. Arganový olej vlasy znatelně zpevňuje, pokožku hlavy uzdravuje, netvoří se mi po něm lupy a ani hlava nesvědí. V pohodě se dá vymýt šamponem. Vlásky jsou pak leskhlé, hebké a pevné. A co mě překvapilo asi úplně nejvíc - NEPADAJÍ! Po umytí vlásků jsem zvyklá na pravidelné množství, které vyndavám z té zachycovací síťky ve vaně, ale když jsem před umýváním aplikovala arganový olej, našla jsem tam ani ne třetinu. Z toho jsem konsternovaná a hodně nadšená. V tomto směru překonal milý arganový olej dokonce i mého favorita ostropestřce.


Ruce
Zima mi dala zabrat a strašně dlouhou dobu jsem bojovala s ekzémem mezi prsty u rukou. Strašně dlouho proto, že jsem - ač to bude znít fakt hloupě - nenašla čas na pravidelnou péči. Měla jsem tak hektické období, že jsem si na ruce prostě nevzpomněla. A ono to jde někdy těžko, když jste venku na akci a pobíháte sem a tam, zaprášení a s toitoikou jako nejvyšším levelem hygieny. Pak se ruce mažou každou chvíli těžko. Před Anglickou dovčou jsem se zhrozila a řekla si, že když se mi to do 14 dnů nespraví, budu muset na kožní pro novou nálepku "atopický ekzém". Shodou náhod a obrovského štěstí byla moje kamarádka, za kterou jsem v Anglii byla, vybavená kortikoidovou mastičkou (já vím, fuj), kterou mě i přes protesty namazala a ekzém byl po týdnu pryč.

Proč o tom ale tak zdlouhavě mluvím. Jako rekonvalescenci jsem používala právě arganový olejíček, který byl na suché ruce hrozně příjemný, úplně jsem si lebedila. Mazala jsem ho hlavně na noc a ráno jsem měla ruce sametově hebké.

Nohy
Protože jsem pitomá, tak mě baví si "ňoupat" zarůstající chloupky na nohách, takže v letních dnech vypadám, jak kdybych prošla ostružiním. Přes zimu se pak snažím ty malé jizvičky hojit. A nejlíp na to fungují právě všemožné olejíčky. Arganový se mým nohám líbil hrozně moc. Stačila mi na jednu holeň jedna dávka z kapátka a efekt byl skvělý.


Z olejíčku jsem fakt nadšená. Má krásnou vůni, dobře se aplikoval, dlouho vydržel a moc mi pomohl. Nejvíc se jsem ho používala na vlasy, pak na nohy, obličej a na ruce. Ráda vám ho doporučím, zatím to byl nej arganový olej, který jsem vyzkoušela.




Komentáře

Okomentovat

Děkuji za komentář ♥