DIY: Suchý šampon (kakao + jíl)


Používáte suché šampony? Mám k nim takový rozpolcený vztah. Pár jich doma mám, nějaké malé Batiste ve spreji a jeden sypací od Alverde. Snažím se prodlužovat dobu umývání vlásků, takže čas od času osvěžím hlavu suchým šamponem. Naučila jsem se je dávat na noc, takže ráno nemusím řešit bílá místa ve vlasech. Jenomže protože chci používat na vlásky tu přírodu, jednoduché Batiste ve spreji, které mi sedí skvěle, použít nechci. Alverde vůbec není špatné, svůj čistící účel splňuje skvěle, ale mám po něm hrozně hrubé a neuchopitelné vlasy. Dělá mi pocit, který mi není příjemný.

Brouzdala jsem proto po internetu a hledala, jak si můžu suchý šampon vyrobit doma. Receptů je spousta, ale mně se nejvíc líbil ten, který používá směs bílého jílu a kakaa. Shodou osudů jsem v té době dostala na testování Bílý jíl od Saloos. K tomu jsem si z DMka pořídila kakaový prášek. 


Co tedy budeme všecko potřebovat? Základními ingrediencemi jsou čistý kakaový prášek (takže žádné Granko prosímvás) a bílý jíl. K tomu misku na míchání (používám plastovou), lžičku (taky mám plastovou) a skleničku nebo jinou nádobku na uskladnění finálního výrobku. 


Do mističky si nejprve odsypeme požadované množství bílého jílu. Myslím, že bílý jíl by sám o sobě posloužil dobře jako suchý šampon. Pokud ale nemáte bílé vlásky a znáte ta muka se suchými šampony, které nechávají bílá místa ve vlasech, pak kakao určitě nevynechejte. 


K jílu postupně přidáváme kakao podle libosti. Cílem je získat takovou barevnou konzistenci, která bude našim vláskům sedět. 


Výslednou směs hezky promícháme a ve chvíli, kdy jsme spokojení, jednoduše přesypeme do skleničky. Pro začátek bych doporučovala namíchat spíš menší množství, než si na vláskách vyzkoušíte, zda vám tento suchý šampon vůbec sedí a bude vyhovovat. A čerstvé věci jsou přeci stejně nejlepší. 


Co je na suchém šamponu z kakaa a jílu to nejlepší? Sedl mi jako facka. Krásně voní jako kakao. Jemně a šetrně čistí vlásky a nedělá bílé flíčky. Ale pozor na bílé oblečení, protože kakao barví. Dávám ho zase na noc a skvěle odstraní mastnotu. Zároveň ale vím, že mytí vlásků vodou rozhodně nenahradí. 

Nevýhoda? Řekla bych, že cena. Bílý jíl je dražší surovina, kakao taky nebylo úplně za hubičku. Za cenu domácího šamponu si koupíte několik z drogérky. 


Jak se vám návod líbí? Vyzkoušíte?



Komentáře

  1. Ty jo, to by mne nenapadlo vyrábět suchý šampon doma.. -.-" Ale vypadá to dobře :)

    Little Dreamer

    OdpovědětVymazat
  2. No vidis. A prave Batiste, ktory funguje na principe ryzoveho prasku ma ovela lepsie zlozenie ako Alverde s obsahom mastenca, ktory by sa nemal vdychovat. Vdychovaniu pri aplikacii prasku zabranime asi len tazko. Napad na vyrobu vlastneho sucheho sampona je fajn, no ja mam rada aplikaciu v spreji. Ked sa budem nudit mozno vsak vyskusam :-) Je to Tvoj vlastny napad, alebo si sa inspirovala?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem nevěděla s tím Batiste... vždyť já složení prd rozumím, to říkám pořád :D No vdechování zabráníme těžko, to máš pravdu. Vždycky se nadýchám i reethy, kterou používám jako šampon :D

      Vymazat
    2. A ještě - vlastní nápad to není, našla jsem na internetu a vyzkoušela :)

      Vymazat
  3. Wow, tak to z ní velice zajímavě :)

    Nela z blogu Růžová rtěnka

    OdpovědětVymazat
  4. To je parádní návod! Ještě jsem o tomto neslyšela, ale ráda to zkusím Promadonnko!

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář ♥