Dulcia: Krémový deodorant šalvěj & grapefruit


Dříve nebo později se to muselo stát. Narazila jsem na produkt z eshopu Krásná každý den, nad kterým nadšeně nejásám, ba ho dokonce nemám ráda! Ha! To koukáte, že? V dnešní recenzi si pustím pusu pěkně na špacír a řeknu vám, proč nemám ráda přírodní Krémový deodorant Dulcia šalvěj a grapefruit. Od slovenské značky přírodní kosmetiky Dulcia jsem zkoušela třeba šlehaně tělové čokoládové máslo, které bylo tak božské, že slintám ještě teď. Dokonale našlehané, krásně voňavé jako opravdová čokoláda s pomerančem, jen ochutnat!

Než se pustím do kritizování, začnu raději s těmi pozitivními stránkami přírodního deodorantu. Líbí se mi krabička. Je malá, hliněná, šroubovací a hezká. Takovéhle malé praktické krabičky miluju, protože je po spotřebování produktu používám na sto způsobů. Někdy na krém, který si chci vzít s sebou při cestování a plné balení je zbytečně velké. Někdy na korálky. Jindy na šperky. Někdy třeba na vitamíny, které zobu přes zimu. Vždycky se nějaký účel najde. Jenomže v tomto případě se trochu bojím, že uběhne sto let, než se mi deodorant podaří spotřebovat.

Druhou věcí, kterou bych ještě chtěla ocenit, je vůně, která se bude všem příznivcům léta s citrusem zamlouvat. Voní lehce po citrusech s nahořklým podtónem grapefruitu (neboli grepfujtu, jak jsem mu říkala jako malá). Je to nevtíravá příjemná jakoby krémová vůně, která není prvoplánově citrónová, ale má kořeněnou hloubku. 


Hezká krabička ani příjemná vůně ale samotný přírodní krémový deodorant Dulcia nezachrání. Krém je na první pohled hezký, na první omáknutí působí příjemně našlehaně, pak ale pod prsty ucítíte drobné hrubé částečky. S těmi jsem se u přírodních deodorantů setkala mockrát, protože takové deodoranty obsahují jedlou sodu, která tyhle částečky způsobuje (nebo si to o ní alespoň myslím). Někdy částečky zmizí, někdy nezmizí. Obdobné částečky naleznete v deodorantu Soaphoria Nevinnost nebo skvělém deodorantu Ponio Růžová alej. Soaphorie mi vadila, Ponio právě naopak. Dulcia se bohužel řadí na ještě hlubší příčku, než Nevinnost.

Proč? Protože žmolkovatí. Nedá se normálně rozetřít. Zkoušela jsem všechny možné varianty, co mě napadly. Suchá a čistá pokožka, pokožka po koupání, aplikace na vlhko (to pomáhalo u Ponia), aplikace "nevšímám si žmolků, třeba je to sugesce"... Nic. Krém v rukách jakoby zhrubne, zgumovatí, udělá se z něj žmolek, který nejde dost dobře rozetřít. Není to jen otázka podpaždí, stejný žmolek se vytvořil i při aplikaci na ruku (viz poslední fotka - důkaz místo slibů. Což mi připomnělo, že když jsem byla malá, tak jsem vynalezla teorii, proč je slogan "důkaz místo slibů" opravdu pravdivý. Nic nevědouce o umění střihačů vizuálních materiálů jsem si myslela, že je všechno natočeno na jeden záběr, tudíž se ten sportovec/model v reklamě opravdu vůbec při běhu v horách nezapotil). 


Když už se mi deodorant podaří silou a přemáháním alespoň trochu rozetřít, v podpaždí se objeví bílý povlak, který se přemění na sypký prášek, který v podpaží rozhodně zůstat nechce a odpadává samovolně na tričko. Vůbec nedokážu vyzkoušet, jestli má deodorant nějaké deododorační nebo vonící účinky, protože ho zaboha nemůžu dostat tam, kam patří. Odpadává, drolí se, žmolkovatí. Vůbec nevím, jestli funguje nebo ne. Po docela dlouhé době frustrovaných momentů, kdy jsem se opravdu snažila, jsem nad ním mávla rukou a rozhodla se pro napsání negativní recenze (mám ho doma už skoro dva měsíce). 

S přírodními deodoranty jsem se naučila novou hygienickou rutinu. Člověk u přírodní kosmetiky nesmí být líný si namíchat kašičku, odsypat šampon nebo zvýšit pozornost svému podpaždí. Přírodní deodoranty neslibují nepocení, zabraňují ale zápachu a tvorbě bakterií. Docela dost se potím, ale ucpávání žláz mi nikdy stoprocentně nefungovalo. Řekla bych, že nadměrné pocení je ovlivněné i psychikou. Pokud se bojím, aby se mi náhodou neudělali kruháče a pořád se chodím kontrolovat, tuplem je tam najdu. Snažím se nosit vhodné oblečení a zvýšit podpaždní hygienu, která spočívá v tom, že s sebou stále nosím vlhčené ubrousky a nějaké vonítko. Když jde do tuhého, očistím (v nejlepším případě rovnou omyju vodou) podpaždí a znovu nanesu na čistou pokožku deodorant nebo něco voňavého. Ale nemyslete si, že se tím můj problém s pocením vyřešil. Zrovna nedávno se mi stala poměrně trapná příhoda, kdy jsem byla navlečená do nevhodného firemního oblečení a s propocenými kruháči a rukama připaženýma jsem se snažila nedat na sobě nic znát. V takovou chvíli se rozhlížím po okolí a vždycky naleznu na někoho se stejným problémem, kdo stojí s rukama k tělu někde tajně v koutě a čeká, až trochu oschne. Pocení je totiž normální, jenom se o tom ještě moc neví.


Pokud vás přírodní kosmetika z obchůdku Krásná každý den uchvátila stejně, jako mě, tak teď pravděpodobně trochu pláčete a nevěřícně kroutíte hlavou, stejně jako já. Krémový deodorant Dulcia šalvěj a grapefruit nemůžu doporučit. I když co já vím, třeba s ním někdo máte dobré zkušenosti a sedne vám, jako mě sedí jiné špatně hodnocené produkty. Pokud máte s deodoranty Dulcia zkušenosti, dejte mi vědět!



Komentáře

  1. To je dost škoda že dělá takovou neplechu. Nemám s přírodními deodoranty zkušenost ale třeba od Ponio mě láká a někdy snad zkusím. Od Dulcia bych si chtěla koupit denní krém s hedvábím a aloe.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ponio deodorant byl skvělý! Dulcia mě zklamala, ale její jiné produkty byly příjemné, tak věřím, že deodorant je jen výjimka :)

      Vymazat
  2. Hm... chcela som skúsiť Soaphoriu aj tento, ale zrejme ostanem u Ponio :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zlatá Soaphoria :D Tento byl fakt hrůza a ani Soaphoria mě moc nenadchla, zlaté Ponio! :D

      Vymazat
  3. Od Dulcie som mala pansku verziu deodorantu a nedam nan dopustit. Ziadne zmolkovanie sa nekona.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To zní zajímavě, asi jsem si vybrala špatnou verzi. Když budu mít příležitost, tak vyzkouším, děkuju za tip :)

      Vymazat
  4. S tímto deodorantem zkušenost nemám, ale je to škoda. Jinak mám kosmetiku Dulcia moc ráda a zatím jsem byla se vším spokojená. :-)
    welcometomyworld

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím, Marti. Tohle se prostě nepovedlo, co se dá dělat :)

      Vymazat
  5. Teda to je škoda, ale díky za recenzi, aspoň víme, čemu se vyhnout :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Škoda to je veliká, ale jak říkáš, někdo i ty špatné výrobky musí otestovat, aby bylo jasné, čemu se vyhnout :)

      Vymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář ♥