INSIGHT: Inspirováno přírodou

Já a šampony, to je dlouhá historie. Dlouhé roky jsem všechny trápila otázkou "jaký používáš šampon? A svědí tě po něm hlava?". Vyzkoušela jsem snad všechno, co drogérka nabízí. Utratila jsem spoustu peněz i v lékárně za speciální šampony proti lupům. Nic z toho mé svědící hlavě neulevilo. Až když jsem začala psát tenhle blog a objevila kouzlo přírodní kosmetiky, mé hlavě se ulevilo, vlasy začaly růst a lupy zmizely. Teď už bych se obyč šamponem s parabeny a silikony neumyla ani v největší nouzi. Testování nových šamponů se vždycky trochu bojím. Když jsem při rozbalování balíčku od Spabox našla italskou kosmetickou vlasovou péči INSIGHT, zatetelila jsem se příjemným vzrušením. Tyto přípravky jsou totiž inspirované přírodou a neobsahují parabeny, silikony, minerální oleje, SLS/SLES, alergeny ani barviva. Nejsou stopro přírodní, ale jsou hodně odlehčené a pro citlivé hlavy jako dělané.

Tentokrát jsem si udělala domácí úkol a složení pročetla a projela. Samozřejmě, že jsem si svůj výzkum přesně nezapsala, když jsem složení před těmi dvěma měsíci kontrolovala, ale vím, že jsem z toho měla radost. Většina látek se "zelenala" jako bezpečné k použití a myslím, že u šamponu byly pouze dvě o něco "riskantnější". V porovnání s "chemčou z drogérky", která se červená celá, je to skvělý výsledek. Znalkyně a znalci látek ve složení, mrkněte se a řekněte mi, jestli se nepletu :)

Abych zajistila objektivnost testování, vymyslela jsem trochu jiný postup. Vyzkoušela jsem šampony na 3 různých ženách, na 3 typech vlasů. Na sobě a dvou kamarádkách. Založila jsem takové improvizované "sesterstvo putovních šamponů" (nebo jak se jmenovala ta knížka o putovních kalhotách) a všechny jsme v jedné chvíli zkoušely šampon, kondicionér a masku Insight Daily Use.


Objekt 1 - Delší středněhusté oříškové vlásky, citlivá pokožka se sklony k tvorbě lupů. Rok a půl pouze s přírodními šampony, vlasy umývá ob den (neboli toto jsem já a ta "oříšková" barva mi přišla hrozně poetická :D).

Hned na první kouknutí mě zaujalo obrovské balení a pumpička. Kolikrát mám při šamponování problém s uzávěry (někdy se štípnu, jindy mi to nejde otevřít, někdy si zatrhnu nehet a ve většině případů nechávám umývací přípravky pootevřené, abych se s nimi nemusela propříště prát). Pumpička je praktická a jedno zmáčknutí je až až. Při druhém mytí mi stačila pouhá půlka pumpnutí.

Při první "živé" zkušenosti mě trochu zarazila vůně, která je hrozně intenzivní, sladká, do meruňkova, ale něčím chemická. Na vůni jsme se ale s holkama neshodly, jim je sympatická a příjemná. Asi jsem zvyklá ze svých neparfemovaných šamponů, že žádnou vůni nemají a každou další vnímám až moc intenzivně.

Šampon Daily Use hezky pění takovou tou "přírodní" pěnou, která je jemnější a má menší a drobnější bublinky. Dobře vlasy umyje, včetně olejů. Hlava mě po něm nesvědila, vlasy byly lesklé, ale přišlo mi, že takové zplihlé a příliš jemné.

Kondicionér Daily Use pro časté používání má podobnou i když trochu méně intenzivní vůni, jako šampon. Vlasy se po něm dají skvěle rozčesat, ale jsou strašně jemné. Já spíš honím "objem" a takovéto přípravky mé už tak jemné vlásky moc uhladí.

Maska Daily Use má nejméně intenzivní vůni. Je hutná a jako jediná nemá pumpičku. Vlasům dodá výživu, jsou pak lesklé, jemné a poddajné. A neelektrizují!


Objekt 2 - Husté černé kudrnaté háro, používá klasické "chemické" šampony z drogérky, pokožka hlavy zdravá, lupy se tvoří výjimečně (naposledy asi před měsícem nečekaně po nějakém drogérkovém šamponu), vlasy umývá dvakrát do týdne. Hledá nějaké "odlehčené" varianty, které dodají suchým vlasům výživu a nebudou je zatěžovat. S objemem nemá problém, naopak rozčesávání je boj.

Vůně se jí líbila, přišla jí taková sladká a šťavnatá a ve vlasech vydržela i druhý den. A krásně provoněla koupelnu! Na husté vlasy bylo potřeba při prvním mytí jedno a půl pumpnutí, při druhém stačilo jedno pumpnutí. 

Šampon Daily Use pění obstojně, jemně, ale v pohodě to stačí na celé vlasy. Umývá dvakrát, po umytí cítila takové nezvyklé drhnutí (protože šampon neobsahuje silikony). Hlava nesvědila, lupy se nevytvořily.

Kondicionér Daily Use stačila půlka pumpnutí do konečků a vlasy se pak rozčesávaly jedna báseň! Absolutně skvělý produkt a ještě ta krásná vůně, která se držela i druhý den. Pecka.

Maska Daily Use jednou do týdne dodala vlasům výživu a lesk. Po měsíci používání byly vlasy u konečků méně suché a míň se třepily. Maska taky pomáhá k rozčesávání a zkrocení hřívy. 


Objekt 3 - Jemné, ale husté barvené blonďaté vlásky, používá směs "chemické" a přírodní péče na barvené vlasy z drogérie. Pokožka vlasů citlivá, ale lupy se netvoří, hlava spíš svědí. Vlasy umývá dvakrát do týdne, tepelně upravuje.

Vůně jí přišla zajímavá, sladká a veselá. Ve vlasech se držela i druhý den.

Šampon Daily Use pěnivost skvělá a množství šamponu bylo na jedno pumpnutí až až, na krátké vlasy stačí ani ne půlka, u druhého mytí dokonce ještě méně, i pěnění je pak bohatší. Vymývání olejů bez problému.

Kondicionér Daily Use je příjemný, vlasy se pak dobře zpracovávají a rozčesávají. Nejsou tak suché a jsou dokonce i lesklejší, než obvykle. Časté použití vlasům vůbec nevadilo a hodně jí překvapilo, že vůbec neelektrizují a při fénování nejsou "rozlítané", nemusela pak používat další přípravky, jako je tužidlo nebo pěna.

Maska Daily Use vlasy po ní byly takové zplihlejší, na jemné blonďaté barvené vlasy tohoto typu byla asi moc uhlazující, spíš upřednostňuje objem. Jinak byla ale maska příjemná a vlasy hezky oživila.


Závěrem bych tuto péči doporučila všem, kteří ještě nejsou rozmazlení přírodními šampony, ale třeba hledají "přechodnou" variantu. Co je super je to, že po šamponech absolutně nesvědí hlava a vlasy se nemastí, to je důkazem "odlehčeného" složení bez parabenů, silikonů a dalších zatěžujících látek. Řekla bych, že je péče vhodná spíš pro hustší a nepoddajnější vlasy, které jsou po nich jemňoulinké a příjemné na úpravu. Pro jemné a přirozeně hladké vlasy bez objemu je to spíš nevhodné. Skvělé je i to, že po péči INSIGHT vlasy neelektrizují, z toho jsme byly docela dost překvapené. A ještě výdrž - tohle obří balení vydrží díky pumpičce dlouho, protože dávkování je odměřené a přesné. Ve třech jsme ho zkoušely několik týdnů a spotřebovala se pouze půlka lahvičky! Jednomu člověku vydrží určitě tak půl roku.

Produkty koupíte v eshopu Spabox.cz:
Šampon INSIGHT Daily Use
Kondicionér INSIGHT Daily Use
Maska INSIGHT Daily Use



Komentáře

  1. Shodou okolností se mi tento šampon a maska dostaly do rukouna vyzkoušení. Mám je od včerejška, takže zkušenost zatím žádná, ale po přečtení článku se na testování těším.

    OdpovědětVymazat
  2. Skvěle napsaná recenze! produkty mě zaujaly, ale teď používám tuhý šampon a s tím jsem moc spokojená.
    Beauty by K.

    OdpovědětVymazat
  3. Jéééé, tuhle značku neznám! Vypadá zajímavě! :-) Velice originální a povedená recenze! ;-)
    Bebe

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář ♥