Moje sbírka rtěnek


Už je to nějaká chvíle, co jsem fotila fotky pro tento článek. Od té doby se stalo to, že jsem snad zešílela a do sbírky mi přibyl (skoro) tucet dalších rtěnek. Abychom ale tu záplavu malovátek na rty přežily, dneska se podíváme se na to, co už mám připravené. I tak je toho dost. Budu se snažit vás moc nezatěžovat přílišným povídáním (ale znám se, jak se do toho dám, prsty mi jedou po klávesnici jak po másle a datlují jedno slovíčko za druhým).


Moje sbírka rtěnek patří k oblíbeným blogovacím článkům. A nejenom rtěnek, ale sbírka balzámů na rty, tvářenek, řasenek, pudrů a všeho dalšího. Já mám ale nejradši právě ty rtěnky. Běžně mám s sebou v kabelce tak tři (co kdyby se mi během dne náhodou radikálně změnila nálada?), v práci mám asi 4, které zas tak moc nepoužívám, ale "do práce dobrý" a doma mi jich leží ještě další spousta. Letos jsem si dala za předsevzetí, že některé z kousků vymaluji. To hlavně "klasické" vyšupovací rtěnky. Jenomže, takovou klasickou rtěnku, která se obtiskává, si nemůžu vzít během zimy, protože by se mi otřela o šálu (protože mám tvář věčně zachumlanou), takže jsem si přes zimu oblíbila hlavně tekuté matné.


Rtěnky jsem rozdělila do několika sekcí. Jako první začneme "klasickými růžovkami". Co mám na rtěnkách ráda je to, že si u nich pamatuji, kde jsem k nim přišla nebo kdo mi je dal. Je to pro mě vlastně takové hezké vzpomínání na to, jak jsem si třeba za peníze z brigády koupila své první rtěnky nebo jak jsem vyhrála v nějaké hezké soutěži.


Zleva se na dolní fotce díváme na Dermacol Longlasting Lipstic 09, o které jsem společně s její sestřičkou v odstínu 04, která je třetí zleva, psala recenzi. Dermacol rtěnky patří dlouhodobě k těm, které považuji za nejlepší.

Druhá zleva je rtěnka Avon v překrásném odstínu Wine Berry, kterou jsem dostala od milované Lucinky z blogu LSG. Miluju ten odstín, ale přijde mi, že rtěnka mizí snad už jen tím, že dýchám :D Na rtech vypadá krásně, je jemná a krémová, příjemně hydratuje, ale nevydrží vůbec nic. I tak jí ale mám ráda právě proto, že s ní mám spojenou Lucinku, která mi ji poslala. A ta barva je fakt epická.

Čtvrtá zleva je můj poklad Kiko Milano Velvet Passion Matte Lipstick v odstínu 316 Vintage Rose. Voní nádherně vanilkově a drží jak přibitá! To jsem snad u klasické rtěnky ještě nezažila, výdrž má opravdu peckovou. Matná v porovnání s tekutými moc není, ale je na rtech trochu sušší, než krémové rtěnky. I tak je moje top top oblíbená. Má totiž hrozně sexy zavírání na magnet, takže se mi v kabelce ani omylem neotevře. 


Čistokrevná růžová (druhá zprava) je rtěnka od L'Oréalu z řady Color Riche v odstínu Pink Panache 134. Dostala jsem jí k testování a moc jsem se do ní nezamilovala. Recenzi si můžete přečíst sami.

Poslední červená ve zlatém obalu (první zprava) je rtěnka od Yves Rocher z řady Grand Rouge v odstínu 31 Rouge Vif. Tu jsem si neoblíbila vůbec, červené rtěnky prakticky nenosím a ani její výdrž není nic převýborného.

Swatche (neboli čmáry na ruku) jsou ve stejném pořadí, jako pořadí rtěnek nad nimi.


V další rtěnkovací části se podíváme na moje nude miláčky. Akorát je teda zas tak moc nemiluju. Hledání dokonalé nude rtěnky mi zabralo už tolik neúspěšného času, až si skoro ťukám na hlavu. Nu, uvidíte sami. 


Úplně vepředu a na swatchi úplně vpravo je lesk na rty Alverde z nějaké letní limitované edice, na který jsem hrozně dlouho chodila jenom koukat, protože mi přišel zbytečný. Jakmile se na něm objevil slevový štítek, šup s ním do košíčku. Má takovou jemnou nude tónovací pigmentaci a jako jediný lesk má v mém životě čestné místo, protože nelepí, ale vyživuje. Kauf si docela pochvaluji.

Úplně vlevo je moje třetí zamilovaná klasická rtěnka od Dermacolu, o které jsem psala tady. Je boží, na rtech dělá takový hezký nude růžový a jemný odstín, hydratuje a letos bych jí chtěla dopotřebovat. Mám jí už dlouho, používám často a stále ji ne a ne vypotřebovat, v tomhle je neuvěřitelná.


Druhá zleva je rtěnka Alverde z limitky Oriental Bazaar. Výdrž nic moc, odstín mi taky úplně nesedí, ale hrozně se mi líbil její obal a musela jsem jí mít. Jednou se mi jí povede unosit, když se nanese jen lehce a dobře rozetře, tak dělá takový jemný vamp nádech. Na rtech je příjemná, výdrž ale nic moc.

Druhá zprava je rtěnka od Rimmel z řady Lasting Finish by Kate Moss v odstínu 40. Docela naprd, zatím jsem se do ní nezamilovala, ale i tuto rtěnku časem nějak unosím. Patří k mému impulzivnímu nákupu "nutně potřebuju matnou rtěnku za každou cenu". Výdrž není nijak extra.


Následující skupina rtěnek se jmenuje "máslíčka" a jedná se o vyšupovací rtěnky v tužce/plastovém pouzdře. Jednu dobu jsem do nich byla zamilovaná, je to na aplikaci asi nejjednodušší rtěnka "pro začátečníky". 


Vlevo je jedna z mých nejoblíbenějších rtěnek - klasické máslíčko od Astoru. Mám ji ve dvou verzích (po stranách) a recenzi jsem psala tady. Nějakou dobu jsem je teď nenosila, jejich chvíle s odkládáním vrstev šál, roláků a svetrů zase postupně přichází.


Uprostřed je pravděpodobně největší rtěnkové zklamání - Color & Butter Lipstick Pen z dílny nové dekorativní kosmetiky Trend it up. Barva na rtech hezká, výdrž "meh" a vysušuje jak prase. Rty mi po ní zešupinkovatí a musím je hned opravovat něčím jiným. 


Teď se vrhneme na druhou početně zastoupenou skupinu rtěnek v mojí sbírce - tekuté rtěnky. Do tekutých jsem se bezmezně zamilovala a nosím je každý den. Oproti klasickým tuhým rtěnkám mají obrovskou výhodu - můžu je míchat a vytvořit si tak vlastní odstín podle nálady. A že míchám jak divá! Teď je ta správná chvíle si pustit moje veleúspěšný video návod, jak míchat tekuté rtěnky. Zároveň se taky (většinou) neobtiskávají a mají mnohem delší výdrž.


Vlevo je moje úplně první tekutá rtěnka z díly Dermacol. Díky ní jsem se do tekutých rtěnek opravdu zamilovala. Dermacol 16 Lip Colour jsou jedny z nejlepších rtěnek, které jsem kdy vyzkoušela. Mám dva odstíny - decentní 07 a růžový 01. K růžovému jsem si zatím nevytvořila tak láskyplný vztah jako k 07. Tak jako tak je mám ale obě moc ráda a nosím je vždycky, když si potřebuju být jistá, že mi rtěnka vydrží i nějaké to jídlo. Odličuju je zásadně jen olejem, kterým to jde jedna báseň. Ostatní odličovačky jsou na ně často docela slabé. Vpravo na obrázku je tekutá rtěnka od Maybelline Superstay 24 Ultimate Red v odstínu 560 Red Alert. Oproti Dermacolkám je to takový průměr a samotnou ji dnes už vůbec nenosím, používám jí k míchání. Na to se naopak hodí skvěle, protože prodlouží životnost méně odolným matným tekutým rtěnkám. Recenzi si můžete přečíst v odkazu výš. 


Už jsme skoro na konci, nebojte! :D Čeká nás posledních 5 rtěnek. Tuhle skupinu tvoří malovátka, která jsem si objednávala ze zahraničí. Čtyři z nich mají matný finiš a jedna je stejně duo jako Dermacol a Maybelline. 

Po stranách vpravo a vlevo se žlutým víčkem jsou mé dvě první rtěnky Jeffree Star Cosmetics z letní limitované edice. Recenzi jsem o nich psala tady a dokonce jsem o nich natočila i velice umělecké a informativní video. Samotné mi přijdou nenositelné a samotné je ani nenosím. Míchám je a nemůžu být spokojenější. Mixování rtěnek mě začalo bavit a každé ráno vytvořím "v laboratoři" jiný odstín, i když vlastně mixuji tři stejné odstíny den co den. To mě na tom baví nejvíc. Někdy přidám víc světlé, jindy víc červené. Světlejší odstín vlevo 714 je hrozně světlý a moc se mi nelíbí. Melounový odstín vpravo Watermelon Soda je melounově červená s vůní vodního melounu, která je divoká a nosit by šla, ale nejsem nijak velký milovník prvoplánových červených rtěnek. Takže je míchám. Navíc mi po té melounové brní rty a to se mi nelíbí. Proč jsem si je pořídila, když se mi vlastně ani jedna nehodí do krámu? Protože Jeffree měl dlouhou dobu všechny rtěnky vyprodané a tohle byla po čase první možnost si něco objednat. Byl to můj sen a nelituji. Objednávala jsem z USA, v ČR si ještě připlatila za clo a vůbec to bylo dobrodružství. Víc v sepsané recenci, swatche ve videu.


Prostřední rtěnky jsou od nenáviděné/milované Kylie Cosmetics, které jsem objednávala ve stejném čase jako Jeffree rtěnky, taky z USA (takže se jedná o opravdový originál, o který se možná doopravdy otřela některá žena z klanu Kardashians). Recenzi jsem psala tady a samozřejmě jsem vytvořila i úspěšné video, na které se můžete podívat zde. Tady jsem se trefila přesně pade na pade. Růžová Possie K je naprosto skvělá a nedám na ní dopustit. Zato hnědá Dolce K je hrozně tmavá. Škoda, že na stránkách Kylie Cosmetics nejsou swatche, jak vypadá produkt na rtech, protože se to velmi špatně odhaduje a já čekala nějakou světlejší nude. Před nákupem jsem prohlížela spousty swatchů a youtube videí, ale stejně jsem se netrefila. Takže jí míchám se 714 a Maybellinkou a jsem spokojená :D

Jako poslední a na swatchi úplně vlevo je rtěnka KIKO Milano Unlimited Double Touch v odstínu 103 Natural Rose. Na rozbalování a zkoumání KIKO objednávky se taky můžete podívat v bezvadném videu. Z celého dnešního článku je to nejlepší rtěnka. Jemnější a příjemnější a dokonce s delší výdrží, než Dermacol. Přežije snad všechno, odstín je krásný a aplikátor naprosto boží. Kdybych mohla, pořídím si všechny odstíny :D 


Uf! Toho bylo moc i na mě :D Mé letošní předsevzetí je takové, že bych ráda některé rtěnky, které mám už delší dobu, vypotřebovala. A žádné nové si kupovat nechci. Takže už mám doma 7 nových kousků... na které se podíváme zase příště. 


Jsem ráda, že jste se mnou tento monstrózní článek zvládli a kdo poctivě dočetl až sem, mi do komentářů napíše, co měl dneska k snídani. 



Znáte? Máte? Chcete?


Komentáře

  1. Ovesné vločky a jogurt :-D mě se líbí ta nude Dermacolka , je krásná.

    OdpovědětVymazat
  2. Máš fakt krásnou sbírku o.O Já mám teď nejradši tekuté matné rtěnky :)

    eLblog

    OdpovědětVymazat
  3. Já jsem měla spoustu rtěnek, ale protřídila jsem to na ty, které nosím a zbyly mi prosím pěkně tři :)

    OdpovědětVymazat
  4. Jahodový jogurt s cornflakes :)

    OdpovědětVymazat
  5. Jogurt s mamčinou rybízovou marmeládou :-D
    Hele je možné, že mi tenhle článek úplně unikl?! Jaktooo??? :-O Jsem po dočtení dostala chuť svou skromnou rtěnkovou sbírku brutálně rozšířit! Já si vždycky říkala, že jako neeee, stačí mi pár kousků a musím je hlavně vypotřebovat. Ale prd! Beru peněženku a jdu rozkopnout dveře nějakého obchodu! Potřebuju novou rtěnku! A může za to Primadonnka. Tak! :-D Jo a pěkný víkend přeju :-D
    Bebe
    PS: A nejvíc jsem obdivně vydechla nad Avon Wine Berry (navzdory popisované výdrži) a Kiko 316 Vintage Rose. Ty barvyyy! <3

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To už je historie tenhle článek :D Půlku rtěnek už nemám, tak by to možná chtělo updatovanou verzi. Rtěnky mě mají dost v hrsti, svůdně na mě pokukují z regálů a volají mé jméno :D Naštěstí teď odolávám mantrou "máš jich dost, stejně nikam nechodíš" :D Povedlo se ti odolat, nebo jsi se vrhla na první drogérku a vykoupila rtěnkové stojany? :)

      Vymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář ♥